Schakel met één klik tussen accounts in Microsoft 365-webapps
Schakelen tussen gebruikersaccounts kan uw werkstroom verstoren wanneer u zich moet af- en weer aanmelden. Vanaf deze maand zijn we begonnen met het toevoegen van ondersteuning voor meerdere zakelijke en persoonlijke accounts op Microsoft 365-webapps in dezelfde browser, zodat je naadloos kunt schakelen tussen de accounts met een enkele klik. Voeg gewoon je accounts toe aan de accountmanager in de rechterbovenhoek van een Microsoft 365-webapp om aan de slag te gaan.
De pandemie heeft de manier waarop mensen werken fundamenteel veranderd, en daarmee komt hybride werk nu vaker voor dan ooit. Omdat de grenzen tussen werk en privé elkaar overlappen, dragen Microsoft-gebruikers doorgaans meerdere petten en wisselen ze gedurende hun werkdag van context om hun werk gedaan te krijgen en productief te blijven.
Een manier waarop Microsoft-gebruikers hun taken kunnen uitvoeren, is door Microsoft 365-webapps te gebruiken. Gebruikers kunnen meerdere accounts hebben – werk en persoonlijk – om verschillende doelen te bereiken, variërend van het organiseren van een werkvergadering, samenwerken met een externe organisatie of zelfs het plannen van een gezinsvakantie. Tegenwoordig kunnen web gebruikers alleen met één account in een Microsoft 365-webapp werken en om een ander account te gebruiken, moeten ze zich afmelden, een InPrivate-browservenster gebruiken of een geheel andere browser of ander apparaat.
Vandaag hebben we leuk nieuws om te delen! Binnenkort hebben Microsoft 365-webgebruikers geen tijdelijke oplossingen meer nodig om meerdere werk- (AzureAD) en persoonlijke (Microsoft-account) accounts te gebruiken terwijl ze een van de Microsoft 365-webapps gebruiken. Gebruikers kunnen zich nu aanmelden bij meerdere accounts in dezelfde browser en naadloos schakelen tussen de accounts zonder dat ze zich hoeven af- en weer aan te melden.
Van april tot juni wordt deze functionaliteit uitgerold in wereldwijde omgevingen van Office.com, Word, Excel, PowerPoint voor het web, Outlook op het web, OneDrive voor het web, SharePoint en het Microsoft 365-beheercentrum.
Het wisselen van account in Microsoft 365-webapps is in veel scenario’s handig. Op basis van eerdere klantgesprekken zijn hier twee veelvoorkomende scenario’s waarin we denken dat het wisselen van account de gebruikerstaken zal vereenvoudigen:
Gebruiker X is voor zijn werk verbonden aan meer dan één organisatie: hij is werkzaam bij een adviesbureau, OfficeKundig, waarmee hij ondersteuning biedt aan een andere organisatie, Klant Y, met behulp van twee afzonderlijke werkaccounts. Voorheen moest hij in een gewone browser en een InPrivate-venster werken om tussen de twee organisaties te werken en samen te werken. Nu met het wisselen van account, kan Gebruiker X gemakkelijk schakelen tussen OfficeKundig- en Klant-accounts in dezelfde browser. Gebruiker X plant een gezinsuitstapje met zijn persoonlijke account, maar moet ook e-mails verzenden vanaf zijn werkaccount. Voorheen moest Gebruiker X zich afmelden bij het ene account en vervolgens aanmelden bij het andere. Nu met het wisselen van account, kan gemakkelijk geschakeld worden tussen een persoonlijk- en werkaccounts om taken uit te voeren.
Hoe werkt het:
Om aan de slag te gaan met het wisselen van account, opent u een van de Microsoft 365-webapps en klikt u op de accountmanager in de rechterbovenhoek. Daar kunt u een nieuw account toevoegen of overschakelen naar een bestaand ingelogd account in de browser. Na een succesvolle toevoeging of wijziging, wordt de pagina vernieuwd met inhoud van het nieuwe account in hetzelfde browser tabblad. Hoewel een gebruiker meerdere accounts kan toevoegen in een Microsoft 365-webapp, is er slechts één account tegelijk actief per app. Als een gebruiker twee of meer browser-app-tabbladen met verschillende accounts krijgt, krijgen gebruikers een melding om de tabbladen met niet-actieve accounts te vernieuwen.
Wil je meer weten over deze nieuwe feature, neem dan contact op met OfficeKundig
Bron : {Microsoft.com}