Inloggen bij Microsoft Teams

15 november 2021
Klik op de link Start Microsoft Teams
In de webbrowser verschijnt een nieuw schermIn de webbrowser verschijnt een nieuw scherm
Let op!

Wanneer je nog geen Teams desktop APP hebt geïnstalleerd kun je het beste de on-line versie gebruiken.

Klik op [Use the Web App Instead]

    P1
Type uw email adres inType uw email adres in
Let op!

Er zijn twee verschillende opties:

1. Gebruik het email adres van de onderneming waarvoor u een Teams sessie wil opstarten

2. U heeft een Teams uitnodiging ontvangen op uw eigen email adres. Gebruik dit email adres om deel te nemen aan de meeting

Klik op [Next]

 P2
Type het bijbehorende wachtwoord inType het bijbehorende wachtwoord in

Klik op [Sign in]

 P3
Wanneer reeds bent ingelogd op Teams bij uw eigen onderneming en wilt deelnemen met aan een Team bij een andere onderneming:

Klik op de foto / logo rechts bovenin

Selecteer een Team waarvan u lid bent

Het kan zijn dat opnieuw moet worden aangemeld voor de externe onderneming

Wanneer u een Teams uitnodiging heeft gekregen van een andere onderneming, dan dient u van account te switchen

Klik op [Sign out]

 P4
Selecteer een ander account uit een bestaande lijst of wanneer het account er niet tussenstaat selecteer dan

{Use another account or sign up}

 P5
Open de Agenda en selecteer de Teams meeting

Klik op [Join]

 P6
Een veel voorkomende vraag is:

“ik heb op [Join] geklikt, maar de meeting wordt niet gestart”

Voordat de meeting sessie wordt geopend, dient eerst een keuze te worden gemaakt welke apparaten worden gebruikt voor de camera en microfoon.

De camera optie staat standaard uit!

Na de selectie van de apparaten, zal de knop [Join Now] oplichten

Klik op [Join Now]

 P7.1

P7.2



< Terug naar overzicht